Carl Anton Trygg

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Anton Trygg - 9 mars 2013 23:13

Grattis att du vann Robin Stjernberg melodifestivalen 2013 med låten YOU. Jag tittade på hela melodifestivalen. /Anton

Av Anton Trygg - 9 mars 2013 22:40

Hej! Vinnaren av melodifestivalen 2013 är Robin Stjernberg med låten YOU. Tycker ni att det var rätt låt som vann? Här får ni lite bilder. /Anton

Av Anton Trygg - 9 mars 2013 20:00

Nu kör vi final av melodifestivalen 2013.

Av Anton Trygg - 9 mars 2013 19:47

Resultat: Karlskoga förbi Djurgården

Karlskoga vann mot Djurgården för andra kvällen i rad och har nu passerat stockholmarna i tabellen. Notiser från alla matcher.

Karlskoga-Djurgården 3-2

För andra kvällen i rad tog Karlskoga en uddamålsseger mot Djurgården och med två omgångar kvar av PlayOff-serien är värmlänningarna två poäng bakom topplacerade Örebro.

I dagens möte i Nobelhallen tog Karlskoga ledningen genom Pathrik Westerholm och i mitten av den andra perioden ökade Carl Berglund på till 2-0 i box play.

Djurgården lyckades komma ikapp till 2-2 efter att Petr Kalus och Pontus Åberg nätat, men mindre än två minuter efter kvitteringspucken gjorde Ken-André Olimb det matchavgörande målet för Karlskoga.

Efter helgens två förluster ligger Djurgården på tredje plats i tabellen, två poäng bakom tvåan Karlskoga och fyra poäng bakom ettan Örebro.

Matchstatistik

Oskarshamn-Örebro 1-4

Liksom ärkerivalen Karlskoga tog Örebro helgens andra seger genom att bortabesegra Oskarshamn med 4-1 när PlayOff-serien vände.

Bakom segern låg Conny Strömberg, som gjorde tre assist, och Henrik Löwdahl, som noterades för två mål. Övriga mål för Örebro gjorde Kalle Olsson och Marcus Weinstock. Oskarshamns mål gjordes av Mattias Granlund.

På måndag ställs Örebro, som toppar tabellen, mot Karlskoga. Seger där och kvalserieplatsen är säkrad.

För Oskarshamn betyder förlusten att de inte kan nå kvalserien.

Av Anton Trygg - 9 mars 2013 19:42

Örebro vinner returen

2013-03-09

Örebro vinner även returen, på bortaplan, mot Oskarshamn. Slutsiffrorna blev 4-1 efter två mål av Henrik Löwdahl och tre assist av Conny Strömberg.

Under första halvan av period nummer 1 har Örebro powerplay två gånger om, dock utan att kunna skapa något. När klockan har tickat upp på 7.15 får Örebro ett två mot ett läge. Det är JW och Conny, precis som igår, som kommer in i offensiv zon. Johan passar till Conny som tyvärr inte får till någon riktig träff på pucken.

Efter 9 min bryter sig Stefan Gråhns in från högerkanten och skjuter ett backhandskott mot Stefan Ridderwall i IKO-målet. ?Riddarn? kan dock styra undan pucken.

Örebro tar rättvist ledningen efter 18.29 av den första perioden. Det är Mitell som passar till Conny som tar ett skott från blålinjen. Framför mål står både Löwdahl och JW och täcker. Löwdahl styr in pucken och vi har 1-0. Målet kom i powerplay.



Det tar bara fyra minuter in i andra perioden när det är dags igen. 2-0 till Örebro efter att Weinstock hittat Kalle Olsson. Weinstock som står till vänster lägger en diagonalpass över till Kalle som lägger in intill första stolpen. Inget otagbart skott men den slinker in.

Oskarshamn trycker upp mer efter målet och försöker skapa mera. Efter ca 10 min av perioden lyckas man få in en reduceringspuck. Skott läggs in på mål och Örebrospelaren svingar ett hål i luften i ett försök att få undan pucken. Mattias Granlund är där och hugger och får in pucken bakom Henrik Lundberg.

Det tar inte mer än fyra min innan Örebro svara på Oskarshamns reduceringsmål. Conny passar upp pucken till Weinstock på blå som lägger in den på mål. Ridderwall släpper den mellan benen. Mindre än två min senare är det dags igen. Och om man ska citera Viasats kommentator så var det ?Sovjetiskt klapp-klapp spel? när Löwdahl sätter 4-1. Conny har pucken till höger om mål, passar till JW till vänster om mål. JW tillbaka till högerkanten där Löwdahl står fri och lägger in pucken i öppet mål.



Tredje perioden inleder med stort puckinnehav för Oskarshamn. Dock har man svårt att komma in i Örebros zon då Örebro stänger av mittzon på ett riktigt bra sätt. Conny får ett riktigt fint läge att göra 5-1 när Iliakis lägger pucken mot mål. Conny styr men Ridderwall kan rädda med klubban.

Efter ca 9 min prickskjuter Ridderwall någon i publiken och får 2 min för puck out. När väl Örebro får tryck i zonen så snurrar man friskt. Dock utan några riktigt farliga skott.

När klockan stannar på 13.35 får Oskarshamn ett gyllene läge att komma ikapp då Jonas ?Sill? Karlsson åker ut 2 min för tripping. Örebro visar istället upp sitt extremt bra defensiva spel och Oskarshamn har i princip ingenting.

Örebro vinner matchen rättvist och gör återigen en riktigt bra bortamatch. Henrik Löwdahl gör två mål och Conny assisterar till tre.

Av Anton Trygg - 9 mars 2013 19:01

Hej alla hockey-vänner!
Nu vann ÖREBRO HK igen. Nu borta mot IK OSKARSHAMN I arena Oskarshamn i Oskarshamn med 4-1. Nu ligger ÖREBRO HK först i playoff serien med 12 poäng. Grattis till segern och tre poäng. Nästa match är hemma i Behrn arena på måndag. Då spelar ÖREBRO HK mot BIK KARLSKOGA. Ha en bra kväll/natt på er alla hockey-vänner. /Anton

Av Anton Trygg - 9 mars 2013 14:41

Hej! Vilken låt vill ni ska vinna ikväll? /Anton

20.11: Bidrag nummer 1 - "Tell the World I'm Here" med Ulrik Munther.

20.15: Bidrag nummer 2 - "Skyline" med David Lindgren.

20.21: Bidrag nummer 3 - "Falling" med State of Drama.

20.26: Bidrag nummer 4 - "Begging" med Anton Ewald.

20.31: Bidrag nummer 5 - "Only the Dead Fish Follow the Stream" med Louise Hoffsten.

20.36: Bidrag nummer 6 - "Bed on Fire" med Ralf Gyllenhammar.

20.41: Bidrag nummer 7 - "En riktig jävla schlager" med Ravaillacz.

20.46: Bidrag nummer 8 - "Copacabanana" med Sean Banan.

20.51: Bidrag nummer 9 - "You" med Robin Stjernberg.

20.56: Bidrag nummer 10 - "Heartbreak Hotel" med YOHIO.

Av Anton Trygg - 9 mars 2013 12:17

Hej på er alla på en solig lördag. Igår när jag och mamma kom hem till Ludvika. Då åkte mamma och jag till Willys. Mamma gick in i och handlade. Jag satt kvar i bilen. Sen åkte vi hem till vasalunden. Jag var vid datorn. Sen kom pappa och hämta mig. Alex åkte i Kia. Jag och pappa åkte i Toyota harluxs. Sen åkte vi till tanka. Och tanka Kian. Sen åkte vi och parkera Kian vid Ludvika station. Sen åkte vi hem till vasalunden igen. Alex tog Volvon. Sen åkte jag och pappa hem. När vi kom hem till Burängsberg. Då titta jag på iPad och tv. Sen kom Norma. Då åt vi mat. Sen titta jag mer på tv. Sen somna jag i puffen. Sen gick jag upp i och sov. Förut idag har jag vaknat. Nu tittar jag lite på tv. Har får ni en fin kort som jag har tagit. jag är helt imponerad att jag kan ta så fina kort. När man tittar på kortet får man vårkänsla. Jag vill ha vår nu. Ha en bra lördag på er alla vänner. /Anton

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards