Carl Anton Trygg

Alla inlägg under februari 2013

Av Anton Trygg - 28 februari 2013 23:15

Örebro tar tre poäng i Västerås

2013-02-28

Örebro åkte till Västerås och gjorde återigen en riktigt bra bortamatch. Slutresultatet skrevs till 1-2 och Örebro plockar därmed tre poäng. Henrik Lundberg tog upp målvaktskampen med Tim efter att ha räddat 27 av 28 skott.

Första perioden är en jämn historia. Örebro inleder bäst och Västerås tar över taktpinnen sista 8-10 min. Örebro inleder som sagt bäst och tar rättvist ledningen efter 3.27 av perioden. Anders Eriksson vinner tekningen i offensiv zon och får bak pucken till Weinstock. Marcus passar tillbaka till Anders som skickar över pucken till andra sidan målet där en friställd Kalle Olsson står. Kalle lägger enkelt in pucken i ett halvöppet mål. Riktigt snyggt.

När klockan börjar närma sig 10 min har Västerås tagit över puckinnehavet och spenderar tid i Örebros zon, dock utan att skapa något speciellt farligt. Efter 13.40 kommer en Västeråsspelare i ett friläge. Dan Iliakis jobbar ikapp och kan bryta.

Klockan står på 14.40 och Conny Strömberg blir utvisad för crosschecking. Peter Andersson håller inte med domaren och kan bara skratta när han får se reprisen på jumbotronen. Västerås tar dock tillvara på detta powerplay och gör 1-1 efter 15.05 av matchen. Först kommer ett backskott som Henrik Lundberg räddar men pucken studsar ut till en bortglömd Christoffer Björklund i Västerås som rakar in returen efter att ha fått två försök.

Sammanfattningsvis så är det Västerås som har mest puckinnehav men Örebro visar upp ett riktigt bra försvarsspel.



Andra perioden är tvärtom den första. Nu är det Västerås som inleder första 10 min bäst. Efter ca 2 min jobbar Santorelli in framför mål och avlossar ett skott som Lundberg i Örebromålet kan rädda. Två min senare trampar Leisenring ifrån sin Örebrobacken och avlossar ett skott från blå, som går precis utanför mål.

När 6 min har gått kommer Västerås i en 3 mot 2-kontring. Mårtensson avlossar ett skott som ser ut att smita förbi Lundberg till en början. ?Henke? får dock ihop armen längs kroppen och kan rädda.

När vi börjar närma oss andra periodens powerbreak kommer Weinstock och Kalle Olsson i en 2 mot 2:a. Västerås har precis anfallit och det är två trötta Örebroare som kommer in i Västerås zon. Weinstock är det som avslutar anfallet med ett dragskott som Lars Johansson räddar och blockerar.

I periodens 14:e min passar Löwdahl in pucken i slottet till Marcus Weinstock. Weinstock avslutar och Conny hugger på returen men Johansson håller tätt.

När lite mer än fyra min har gått av tredje perioden kommer Wiklander i ett bra läge. Skottet styrs upp i skyddsnätet via Stefan Wargs klubba.

Örebros segermål rakar Conny Strömberg in efter 10.50 av den sista perioden. Sekvensen inleds med att Johan Motin lägger in pucken på mål från blålinjen. Weinstock snappar upp pucken och friställer Conny som står framför mål. Conny drar pucken till vänster och lägger in pucken i mål medan Johansson ligger längs isen.

Örebro vinner matchen efter att återigen ha gjort en riktigt bra bortamatch. Försvarsspelet fortsätter att imponera och då räcker det med att ?endast? göra två mål. Hemsidan vill plussa för Henrik Lundberg i målet som räddar 27 av 28 skott. Även Marcus Weinstock förtjänar beröm efter två assist.

- Vi har ett bättre försvarsspel över i hela banan, och framförallt i försvarszon, än tidigare. Vi ligger närmare och vågar vara mer aggressiva. Det har gjort att självförtroendet har växt hos killarna och det känns tryggare nu. Sen har det rullat på så att säga. Vi har helt klart en bra känsla, sa Peter Andersson i Viasat Hockeys studio efter matchen.

Av Anton Trygg - 28 februari 2013 23:05

Hej! Nu ligger jag i sängen och ska göra en uppdatering här på Bloggen. Det har varit en bra torsdag och en bra dag i skolan. På eftermiddagen då var vi med Göran till stan till järntorget. Och vi spelare lasergame. Jag, Göran, Alexander, Simon, och Andreas. Vi var två lag. Jag var med i gröna laget med Göran. Sen dom andra i röd laget var Alexander, Simon och Andreas. Det var kul och spela lasergame. Sen när det var slut. Då åkte jag buss 26 hem till sörbyängen centrum. Sen gick jag till elevhemmet. Då åt jag mat tacos. Sen städa jag mitt rum. Sen kollade jag på hockey på tv 10. Örebro - Västerås. Sen duscha jag. Förut har jag packat. Nu ska jag äntligen sova. God natt och sov gott på er alla. /Anton

Av Anton Trygg - 28 februari 2013 22:46

Hej alla hockey-vänner!
Nu vann ÖREBRO HK ikväll igen. Men nu borta mot VIK VÄSTERÅS HK i ABB arena nord i Västerås med 2-1. Nu tog ÖREBRO HK tre viktiga poäng hem till Örebro. Nu på lördag spelar ÖREBRO HK hemma i Behrn Arena mot BIK KARLSKOGA det är sista matchen för säsongen. Men det blir mer match för ÖREBRO HK ska spela i playoff 2013. Ha en bra natt på er alla hockey-vänner. /Anton

Av Anton Trygg - 28 februari 2013 14:13

Hej! Här får ni lite uppdatering här på BLOGGEN. Vid kl 10:00 då hade vi hemkunskap. Då gjorde vi brasiliansk mat med kyckling ris. Sen vid kl 11:25 hade vi so. Lärare var Kurt som är vikariera. Nu är vi på väg upp till stan till järntorget. För vi ska spela lasergame med Göran. Ha en bra eftermiddag på er alla vänner. /Anton <3

Av Anton Trygg - 28 februari 2013 10:02

Hej! Nu har vi haft hemkunskap på första lektionen. Nu är rasten är slut. Nu börjar hemkunskapen igen. /Anton <3

Av Anton Trygg - 28 februari 2013 06:46

Hej! Nu har min väckarklocka ringt för ett tag sen. Nu ska jag snart gå upp och bädda sängen. Sen ska jag gå ner och äta god frukost här på elevhemmet. Sen när jag har ätit färdig. Då ska jag gå upp till övervåningen. Och Borsta tänderna och klä på sig. Sen ska vi gå till bussen. Och åka till hemmansvägen. Hoppa av bussen där. Och gå den sista biten till skolan. Ha en bra jobbardag och skoldag på er alla vänner. Nu är det slut skrivet. Skriver mer i eftermiddag när jag kommer hem från skolan.
/Anton <3

Av Anton Trygg - 27 februari 2013 23:08

Äntligen ligger jag i sängen. Det tog lite tid för jag packade upp det jag hade med mig hem ifrån. Nu ska jag sova. GODNATT. /Anton

Av Anton Trygg - 27 februari 2013 21:08

Hej! Nu är första skoldagen avklarad efter jag har varit ledig två veckor och fyra dagar. Först var jag sjuk. och sen hade jag sportlov. sen var jag ledig i två dagar. Kul och komma tillbaka till skolan och träffa kompisar och komma till elevhemmet. Nyss har jag titta på Stockholm brinner på kanal 3. Nu ska jag duscha. Sen ska jag sova för jag är jätte trött. Ha en bra natt på er alla vänner! /Anton

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards