Carl Anton Trygg

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Anton Trygg - 26 mars 2013 23:09

Hej på er alla! Nu ska jag gå och sova efter en toppen kväll. Andres kom hit och titta på hockey med mig på S24 på datorn. Örebro-Södertälje. ÖREBRO HK vann med 3-0. Jag är lycklig Örebro:are nu. Nu kan jag sova gott inatt. Nu ska jag krypa ner under täcket och mysa och ha det skönt och varmt och sova. God natt på er alla sov så gott. /Anton <3

Av Anton Trygg - 26 mars 2013 22:34

SENASTE MATCHEN
ÖREBRO - SÖDERTÄLJE
3-0 (0-0, 2-0, 1-0) PUBLIK: 5208

NÄSTA HEMMAMATCH
ÖREBRO - VÄSTERÅS
LÖRDAG 30 MARS 16:00

Av Anton Trygg - 26 mars 2013 22:29

Örebro besegrade Södertälje med 3-0

2013-03-26

Femte raka segern togs i Behrn Arena

Det nya publikrekordet i Behrn Arena lyder 5 208 personer, vilka fick se Örebro Hockey besegra Södertälje SK med 3-0. Örebro var helt enkelt klassen bättre än Södertälje denna kväll. Eftersom laget höll nollan och alla femmor skapade chanser måste det ses som en lagseger. Ska några plus delas ut ikväll blir det till Robin Gartner och Stefan Gråhns. Bäst i Södertälje var Sebastian Idoff i mål.

- Södertälje spelade som förväntat och vi har tidigare i år förlorat knappt i en målsnål match mot dem. Det såg ett tag ut att kunna bli en upprepning igen, men efter 1-0 i powerplay släppte det. Det var en lurig match för oss och en skön seger, kommenterar Peter Andersson på presskonferensen.

Period 1. 0-0

Örebro Hockey gör en jättebra period och dominerar matchen totalt. Vi noterar farliga chanser från alla fyra femmorna och Örebro Hockey har gjort allt utom mål. Conny Strömberg är glödhet och har gjort en jättebra period och själv skapat så många farligheter som många forwards skulle vara nöjda med efter en hel match. Vi noterar också farliga lägen för Anders Eriksson, Johan Wiklander och Niklas Lihagen. Dan Illiakis klarar sig riktigt bra som forward så här långt. Södertälje har haft tre riktigt bra lägen, men knappt något eget spel. Vi ser en juste och trevlig match med en enda icing så här långt, och den stod lustigt nog Örebro för. Skott 16-3.

Period 2. 2-0

Perioden inleds med en gratischans för Kåberg men han får inte träff på pucken. Lihagen kontrar farligt, vilket leder till powerplay efter 2.48 Conny dirigerar och hittar Mitell med en genomskärare från sin position bakom mål och Mitell får på ett drömskott upp i krysset. Taket lyfter i Behrn Arena! Fullt så roligt är det inte alldeles efter då Kalle Olsson tacklas fult bakifrån av Emil Djuse och åker med huvudet rakt in i sargen.

Det blir ett långt avbrott då Kalle måste få halskrage och rullas ut på bår. Vi hoppas innerligt att det inte är allvarligt med Kalle. Domarna friar först, förmodligen såg de inte den solklara utvisningen. Efter att ha lyssnat med linjedomarna får Djuse ett rättmätigt matchstraff, vilket innebär fem minuter powerplay för Örebro. Örebro surrar som getingar runt Idoff, men utan att lyckas öka på ledningen. Efter 10.09 spelvänder Enström, passar Anders Eriksson som har bättre fart. Eriksson går in i zon och tar i för kung och fosterland. Idoff hinner inte reagera ordentligt på skottet och 2-0 är ett faktum. Resten av perioden är mer avvaktande med några halvchanser för båda lagen. Skott 12-8.

Period 3. 3-0

Perioden börjar lite avvaktande från båda håll. Efter 7.23 ringer det nere hos Idoff. Weinstock ser från eget sarghörn att Södertälje byter dåligt och att Stefan Gråhns åkt sig fri. Gråhns skottfintar och rakar in den mellan benen på Idoff. Södertälje har inget ess i rockärmen utan inte mycket mer händer i matchen. Under stående ovationer går slutsignalen i Behrn Arena. Skott 10-9, totalt 37-20.

Av Anton Trygg - 26 mars 2013 22:04

Hej på er alla hockey-Vänner! Jag är så lycklig att jag köpte en match på S24 på datorn för 89 kr och kollade på matchen. Gud vad S24 är bra. Nu vann ÖREBRO HK hemma mot SÖDERTÄLJE SK med 3-0 i BEHRN ARENA i Örebro. Det var tredje gången som ÖREBRO HK nollade. Tim Sandberg du är bäst. Och femte raka segern för våran älskade ÖREBRO HK. ÖREBRO HK toppar fortfarande kvalserien men nu med 16 poäng. Grattis till vinsten ikväll ÖREBRO HK. Nästa match är borta mot RÖGLE BK på torsdag. Om en vecka sitter jag med Dan Christiansson hans pappa och syster i TEGERA ARENA. Då spelar ÖREBRO HK mot LEKSANDS IF. Ha en bra kväll/natt på er alla hockey-vänner. /Anton

Av Anton Trygg - 26 mars 2013 15:15

Matchdag!! KRIGA!!

Av Anton Trygg - 26 mars 2013 14:40

Hej på er alla människor! Hur mår in i detta fantastiska vädret? Nu är vi på väg hem till Ludvika. Idag mår jag bra. För ikväll ska jag se matchen mellan ÖREBRO HK - SÖDERTÄLJE SK på S24 på datorn för 89 kr. Jag längtar så mycket till ikväll kl 19:00. Ha en fantastiskt bra eftermiddag på er alla människor. /Anton <3

Av Anton Trygg - 26 mars 2013 13:12

Hej! Detta kort har jag tagit själv. Njut nu i vår solen. Gud vad jag njuter av den fina vädret ute. Man får ju vårkänsla. Men till helgen ska det bli kalt igen suck. Innan vi åkte till Tunagården. Då var vi in på Ica maxi stormarknad. Och sen lämna vi av Lolla vid mio. Nu är vi och hälsa på morfar vid Tunagården. Ha en jätte bra dag i det fina vädret på er alla. /Anton <3

Av Anton Trygg - 26 mars 2013 11:31

Hej! Nu har jag varit oss styrbjörn på Borlänge sjukhus. Västra örat såg bra ut. Högra örat var infekterat. Så nu ska jag ta örondroppar i tio dagar. Nu är vi hos Lolla. Ha en fin dag på er alla. /Anton <3

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards