Carl Anton Trygg

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Anton Trygg - 6 mars 2013 22:23

Derbyseger för Örebro

Djurgården behåller ledningen i PlayOff-serien efter vinst mot Oskarshamn och Örebro är ny tvåa efter derbyseger mot Karlskoga.

Karlskoga - Örebro 1-4

Henrik Björklund, som inte spelat sedan 21 december, gjorde comeback i Karlskoga i derbyt mot Örebro, men det hjälpte inte värmlänningarna som föll med 4-1.

Det stod 1-1 efter den första perioden innan Thomas Mitell sköt det matchavgörande målet i power play i den andra perioden. I den sista perioden spädde Johan Wiklander och Kalle Olsson på ledningen.

Tim Sandberg i Örebrokassen motade 30 av 31 skott.

Örebro kliver därmed upp som tvåa i PlayOff-serien, två poäng efter ledande Djurgården.

Karlskoga, som fick tröstmål genom Rögle-lånet Daniel Zaar, inledde PlayOff som etta, men är nu sist, fyra poäng efter Djurgården.

Av Anton Trygg - 6 mars 2013 22:18

Örebro vinner derbyt rättvist

Örebro visar att man är några snäpp starkare än BIK Karlskoga och vinner med 4-1. Örebrospelarna uppträdde mycket stabilt och visade att man verkligen ska ge allt för att gå till Kvalserien.

Örebro inleder bäst och sätter direkt press på Karlskoga och dess målvakt Joel Gistedt. När klockan har tickat upp på 3 min kommer Kåberg fri på vänsterkanten. Skottet drar han utanför och i sekvensen senare kommer Enström fri i mitten men Gistedt räddar Enströms backhandskott.

Klockan stannar på 4.25 när kapten Henrik Löwdahl trycker in 1-0-pucken för Örebro. Pucken dumpas in i anfallszonen och Conny och ?JW? får fram pucken till Henrik som står framför mål. Henrik snurrar ett varv och lägger in pucken.

Örebro fortsätter att pressa och efter 6 min får man press nere i BIKs försvarszon. Weinstock åker sig loss från sin back och lägger ett skott på mål som Gistedt kan styra upp i nätet bakom mål.

Karlskogas kvitteringsmål kom efter att Örebro precis klarat av ett boxplay. Karlskoga fortsatte att sätta press i offensiv zon och det är Daniel Zaar som lägger in pucken i mål. Det börjar med ett skott från slottet som aldrig når fram och Zaar snappar upp pucken och lägger in den bakom en ställd Sandberg.

Örebro inleder perioden bäst och Karlskoga växer sig in i matchen efter powerbreak. Matchen har i övrigt inte bjudit på sådär värst mycket fart och i vissa stunder undrar man om det verkligen är derby.

Andra perioden inleder med att Anders Eriksson får sig en tackling och blir liggandes. BIK-spelaren hoppar in i tacklingen men ingen åtgärd från någon utav de fyra domarna.

Efter 3.23 slår Fredrik Höggren av Johan Wiklanders klubba och vi har andra perioden första (och enda) utvisning. Örebro utnyttjar det på bästa sätt och skickar in 2-1 genom Thomas Mitell. Thomas tar ett skott från blå som letar sig klockrent in i krysset.

Matchen är fortsatt avvaktade genom hela perioden. BIK försöker medan Örebro spelar ett bra försvarsspel.

Direkt in i tredje perioden kommer Fredrik Höggren fri, dock kan Tim rädda skottet med stöten. I samma sekvens åker Motin ut 2 min. Farligaste läget i detta boxplay sker efter 1.58 när en BIK-spelare skjuter ett skott från blå som Tim plockar med plockhandsken.

När 2.46 har gått av perioden skriver vi 1-3 på resultattavlan. Det är Johan Wiklander som snappar upp pucken från en BIK-back, drar pucken runt Gistedt och lägger in pucken.

Tim Sandberg visar verkligen varför han vill vara förstemålvakt efter ca 4 min. BIK skjuter först ett skott från höger om Tim, pucken passas diagonalt över till vänster om Tim och skott kommer. Tim slänger sig och gör en riktig monsterräddning. Riktigt snyggt!

Klockan stannar på 10.20 och vi skriver 1-4. Kalle Olsson friställs men klubban går av precis i skottögonblicket. På något sätt fick Kalle ändå tillräckligt med fart på pucken för den glider in bakom Gistedt.

1-4-målet punkterade definitivt matchen och folk börjar så smått att gå hemåt. Karlskoga fortsätter att försöka sätta press men man kommer ingenstans. Örebro stänger Karlskogas anfall mycket bra.

Av Anton Trygg - 6 mars 2013 22:01

Vi hittar Örebro på en andra plats. Bra jobbat ikväll.
Allsvenskan Förkval till Kvalserien
Djurgården 2 8
Örebro 2 6
Oskarshamn 2 4
BIK Karlskoga 2 4
powered by everysport.com

Av Anton Trygg - 6 mars 2013 21:50

Hej alla hockey-vänner!
Här sitter det en glad kille. För nu vann äntligen ÖREBRO HK sin första match i playoff serien och sin första tre poängare. ÖREBRO HK vann bort mot BIK KARLSKOGA med Hela 4-1 i Nobelhallen i Karlskoga. Nästa match är hemma i Behrn Arena i Örebro på fredag. ÖREBRO HK - IK OSKARSHAMN. Jag är lycklig att vara Örebro:are nu. Nu kan jag sova gott i natt. Ha en bra natt på er alla hockey- vänner. /Anton

Av Anton Trygg - 6 mars 2013 11:23

Hej! Nu fick vi lite rast för vi har jobbat bra av Jenny no lärare. Nu börjar vi svenska kl 11:25. Hej så länge. /Anton

Av Anton Trygg - 6 mars 2013 09:56

Hej! Nu har vi rast fram till kl 10:00. Sen har vi no. Våran lärare i no heter Jenny. No börjar kl 10:00 slutar 11:25. Sen har vi svenska. Svenskan börjar kl 11:25 till 12:05. Sen är det lunch kl 12:05. Ha en bra onsdag på er alla vänner. Jag uppdaterar under dagen om jag hinner. Anns skriver jag när jag har slutat skolan. /Anton

Av Anton Trygg - 6 mars 2013 09:01

Hej! Nu har vi en kort rast. Före rasten hade vi teckenspråk. snart ska vi ha teckenspråk igen. /Anton

Av Anton Trygg - 6 mars 2013 07:40

Hej! Igår har det varit bra dag i skolan. Sen åkte jag buss hem till elevhemmet. Vi åt mat. Jag har varit vid datorn. Sen gick jag och Andres till bussen. Åkte till hemmansvägen och hoppa av där. Sen gick vi till Behrn arena kollade på hockey. Örebro - Djurgården. Men ÖREBRO HK förlorade en viktig match. Men det är nya tag idag med nya match. Sen när matchen var slut. Då gick vi hem till elevhemmet. jag plockade i ordning i mitt rum. Sen borsta jag tänderna. Och pratade jag med mamma i mobiltelefon. Sen sov jag. Idag har jag bädda sängen. Förut har jag duschat Nyss har jag äta frukost. Nu är jag på övervåningen. Och ska borsta tänderna. Sen ska jag gå till bussen. Och åka till hemmansvägen och hoppa av där. Gå den sista biten till skolan. Ha en bra onsdag på er alla vänner. /Anton

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards