Carl Anton Trygg

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Anton Trygg - 21 mars 2013 23:10

SENASTE MATCHEN
ÖREBRO - RÖGLE
2-0 (1-0, 0-0, 1-0) PUBLIK: 4172

NÄSTA HEMMAMATCH
ÖREBRO - SÖDERTÄLJE
TISDAG 26 MARS 19:00



Av Anton Trygg - 21 mars 2013 23:05

Örebro toppar tabellen med tio inspelade poäng.

Elitserien Kvalserien
Örebro 4 10
Leksand 4 9
Timrå 4 6
Västerås 4 5
Rögle 4 3
Södertälje 4 3
powered by everysport.com

Av Anton Trygg - 21 mars 2013 22:51

Resultat: Ny nolla av Sandberg

Tim Sandberg höll nollan för andra matchen i rad när Örebro vann mot Rögle.

Örebro-Rögle 2-0

Tim Sandberg nollade Västerås i tisdags och stod i kväll för en ny nolla mot Rögle.

Målvakten räddade 21 skott och framåt stod Johan Wiklander och Henrik Löwdahl för var sitt mål. Det gav tre poäng för Örebro, som toppar tabellen efter fyra omgångar med tio poäng.

Rögle har inte gjort mål på två matcher och ligger näst sist, på samma poäng som jumbon Södertälje.

Av Anton Trygg - 21 mars 2013 22:44

Stabil seger över Rögle

2013-03-21

Örebros starka defensiv från
Västeråsmatchen var möjligen ännu starka i kväll och segern mot Rögle var aldrig hotad.

Örebro inledde matchen bäst och tog rättvist ledningen genom Johan Wiklander. Det är Conny Strömberg som snappar upp pucken i mittzon och chippar in den i anfallszon till Johan. Skottet går mellan benen på Gerber i Röglemålet och 1-0 på resultattavlan.

Andra perioden är mållös och det känns som att ett Örebromål hänger i luften när spelarna kliver in på isen inför den tredje perioden.

Endast fyra min in i sista akten ökar Örebro mycket rättvist på ledningen till 2-0. Örebro spelar powerplay och Mitell har pucken vid blålinjen. Han skottpassar till Henrik Löwdahl som styr in pucken bakom Martin Gerber.

Vi noterar att Tim Sandberg leder målvaktsligan i överlägsen stil med 97.14 i räddningsprocent och en snitt på 0.67 insläppta mål per match.

Av Anton Trygg - 21 mars 2013 22:11

Hej på er alla ishockey intresserade! Nu vann ÖREBRO HK igen hemma i Behrn arena i Örebro men nu mot RÖGLE BK med 2-0. Yes nu nollade ÖREBRO HK för andra gången. Och tredje raka segern för ÖREBRO HK. ÖREBRO toppar tabell med 10 poäng. Grattis till vinsten idag ÖREBRO HK. Jag var i Behrn arena och titta på matchen med Kenneth. Nästa match är bortaplan mot SÖDERTÄLJE SK på lördag. Ha en bra natt på er alla hockey-vänner. /Anton

Av Anton Trygg - 21 mars 2013 09:59

Hej på er alla! Jag hitta den fina bilden på Google. När kan kylan och vintern försvinna? Från kl 08:20 hade jag hemkunskapen till 09:40. Nu har jag rast. Kl 10:00 börjar hemkunskapen igen. Ha en bra iskall dag på er alla. /Anton <3

Av Anton Trygg - 21 mars 2013 07:02

Hej på er alla! Godmorgon. När kan det bil plusgrader? Vi är inne i mars och snart är det april och är fortfarande minusgrader. Jag blir tokig. Nu ska jag gå upp ur min sköna säng och ställa mig på ett kalt golv. Tänk om man fick ligga kvar här under träcket och mysa och ha varmt och skönt. Sen ska jag gå ner och äta frukost. Gå upp till övervåningen. Borsta tänderna och klä på mig. Jag ska gå till bussen iskallt väder. Och åka buss till hemmansvägen och gå av bussen där. Gå den sista biten till skolan. Kl 08:20 ska vi ha hemkunskapen i skolan. Ha en bra torsdag på er alla. /Anton <3

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards