Carl Anton Trygg

Direktlänk till inlägg 9 mars 2013

ÖREBRO HK!

Av Anton Trygg - 9 mars 2013 19:42

Örebro vinner returen

2013-03-09

Örebro vinner även returen, på bortaplan, mot Oskarshamn. Slutsiffrorna blev 4-1 efter två mål av Henrik Löwdahl och tre assist av Conny Strömberg.

Under första halvan av period nummer 1 har Örebro powerplay två gånger om, dock utan att kunna skapa något. När klockan har tickat upp på 7.15 får Örebro ett två mot ett läge. Det är JW och Conny, precis som igår, som kommer in i offensiv zon. Johan passar till Conny som tyvärr inte får till någon riktig träff på pucken.

Efter 9 min bryter sig Stefan Gråhns in från högerkanten och skjuter ett backhandskott mot Stefan Ridderwall i IKO-målet. ?Riddarn? kan dock styra undan pucken.

Örebro tar rättvist ledningen efter 18.29 av den första perioden. Det är Mitell som passar till Conny som tar ett skott från blålinjen. Framför mål står både Löwdahl och JW och täcker. Löwdahl styr in pucken och vi har 1-0. Målet kom i powerplay.



Det tar bara fyra minuter in i andra perioden när det är dags igen. 2-0 till Örebro efter att Weinstock hittat Kalle Olsson. Weinstock som står till vänster lägger en diagonalpass över till Kalle som lägger in intill första stolpen. Inget otagbart skott men den slinker in.

Oskarshamn trycker upp mer efter målet och försöker skapa mera. Efter ca 10 min av perioden lyckas man få in en reduceringspuck. Skott läggs in på mål och Örebrospelaren svingar ett hål i luften i ett försök att få undan pucken. Mattias Granlund är där och hugger och får in pucken bakom Henrik Lundberg.

Det tar inte mer än fyra min innan Örebro svara på Oskarshamns reduceringsmål. Conny passar upp pucken till Weinstock på blå som lägger in den på mål. Ridderwall släpper den mellan benen. Mindre än två min senare är det dags igen. Och om man ska citera Viasats kommentator så var det ?Sovjetiskt klapp-klapp spel? när Löwdahl sätter 4-1. Conny har pucken till höger om mål, passar till JW till vänster om mål. JW tillbaka till högerkanten där Löwdahl står fri och lägger in pucken i öppet mål.



Tredje perioden inleder med stort puckinnehav för Oskarshamn. Dock har man svårt att komma in i Örebros zon då Örebro stänger av mittzon på ett riktigt bra sätt. Conny får ett riktigt fint läge att göra 5-1 när Iliakis lägger pucken mot mål. Conny styr men Ridderwall kan rädda med klubban.

Efter ca 9 min prickskjuter Ridderwall någon i publiken och får 2 min för puck out. När väl Örebro får tryck i zonen så snurrar man friskt. Dock utan några riktigt farliga skott.

När klockan stannar på 13.35 får Oskarshamn ett gyllene läge att komma ikapp då Jonas ?Sill? Karlsson åker ut 2 min för tripping. Örebro visar istället upp sitt extremt bra defensiva spel och Oskarshamn har i princip ingenting.

Örebro vinner matchen rättvist och gör återigen en riktigt bra bortamatch. Henrik Löwdahl gör två mål och Conny assisterar till tre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anton Trygg - 10 mars 2016 06:44


Välkommen torsdag! Nu så ska jag gå upp ur sängen och vakna till liv och klä på mig kläderna. Jag ska också äta en jätte god frukost. Sen så ska jag bädda min säng och borsta tänderna. Vid klockan 07:40 då ska jag gå till Tullängsgymnasiet. Ha nu e...

Av Anton Trygg - 9 mars 2016 15:12

Hej! Efter en toppen dag på Nybroberget i Borlänge med mycket slalom så åker vi nu tillbaka till Örebro igen. Nu så ska jag sova lite. /Anton ...

Av Anton Trygg - 9 mars 2016 08:26


Hej! Nu så är vi på väg till Borlänge och ska ha friluftsdag på Nybrobeget och där så ska jag åka slalom heladagen. Det ska det bli kul. Kramizar ...

Av Anton Trygg - 9 mars 2016 08:25


Hej! Nu så är vi på väg till Borlänge och ska ha friluftsdag på Nybrobeget och där så ska jag åka slalom heladagen. Det ska det bli kul. Kramizar ...

Av Anton Trygg - 2 mars 2016 07:31


Godmorgon! Onsdag med lite blåst och kalt men vad gör det? Jag åker nu till resecentrum och Kvinnerstagymnasiet och ska köra maskin det står på dagens schema....Gör Din dag till en toppenonsdag......

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards