Carl Anton Trygg

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Grattis till segern ÖREBRO HK!

Av Anton Trygg - 8 mars 2013 22:23

Örebro hänger på tåget

2013-03-08

Efter en mycket gedigen match ikväll visar Örebro att man definitivt vill ge Djurgården en kamp om förstaplatsen i play off serien. Hemmalaget vinner med 5-3 efter flera snygga mål och en hel del hockeygodis.


Oskarshamn mycket hetare från start. Mer skridskoåkning och en helt annan intensitet i sitt spel och sätter press på Örebro från start. Efter dryga minuten åker Norgren ut på en tveksam interference och bortalaget nyttjar tillfället. Hittar in med en passning i slottet, Tim tar skottet men hinner inte ner på returen och 0-1. Oskarshamn fortsätter vara aggressiva. Örebro får ett power play men kommer inte in i zon. Det dröjer till nionde minuten innan hemmalaget skapar första feta chansen, men då gör man det med ackuratess. Två mot ett, Wiklander till Strömberg som sätter den högt, 1-1. Helt plötsligt kommer Örebro in i matchen och i spel 4-4 bjuder Örebro på hockeygodis. Weinstock hittar yta och sätter skottet uppe i krysset. Strax därefter startar Mitell/Sill show när Mitell spelar förbi backen till Sill som hittar tillbaka till Mitell förbi målvakten som får öppet mål. 3-1 efter första perioden och en riktigt bra utdelning.

Skotten: 11-8



Redan efter 35 sekunder så drabbas gästerna av en utvisning och hemmalaget visar ingen pardon. Styrningsskott av Gartner som Eriksson styr, målvakten räddar men Kalle Olsson hugger på returen och 4-1. Örebro kliver upp i aggressivitet och matchen öppnar upp sig när Oskarshamn måste gå framåt hårdare. Örebro skapar det bästa och hetaste chanserna under återstoden av perioden, men inga mer mål i perioden.

Skotten: 10-10

Oskarshamn startar tredje i ett furiöst tempo för att försöka få lite målmässig kontakt, men Örebro försvarsskans är oerhört svår att forcera. De få chanser som dyker upp plockar Tim Sandberg lugnt och tryggt. Istället kommer 5-1 av Bobbo Petersson direkt på en tekning, ett dragskott upp mot krysset som Olsson skymmer förtjänstfullt. Örebro trummar på och tvingar Oskarshamn dra på sig utvisningar, vilket ger hemmalaget puckinnehav och många chanser. Örebro har full kontroll på händelseutvecklingen men gästerna får ett tröstmål efter 17:20 och från ingenstans gör man ett till av bara farten. Lite passivt och onödigt att ge slutminuten nerv. Timeout, och spel sex mot fem av Oskarshamn. Spännande men inga fler mål.



Skotten totalt: 31-24 (11-8, 10-10, 10-6)

Många som är bra ikväll, men vill hylla det backpar som jag tycker varit riktigt bra under en lång tid, åldermannen Norgren och ungtuppen Petersson som kompletterar varandra otroligt bra. Kul att Bobbo även får göra mål.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anton Trygg - 10 mars 2016 06:44


Välkommen torsdag! Nu så ska jag gå upp ur sängen och vakna till liv och klä på mig kläderna. Jag ska också äta en jätte god frukost. Sen så ska jag bädda min säng och borsta tänderna. Vid klockan 07:40 då ska jag gå till Tullängsgymnasiet. Ha nu e...

Av Anton Trygg - 9 mars 2016 15:12

Hej! Efter en toppen dag på Nybroberget i Borlänge med mycket slalom så åker vi nu tillbaka till Örebro igen. Nu så ska jag sova lite. /Anton ...

Av Anton Trygg - 9 mars 2016 08:26


Hej! Nu så är vi på väg till Borlänge och ska ha friluftsdag på Nybrobeget och där så ska jag åka slalom heladagen. Det ska det bli kul. Kramizar ...

Av Anton Trygg - 9 mars 2016 08:25


Hej! Nu så är vi på väg till Borlänge och ska ha friluftsdag på Nybrobeget och där så ska jag åka slalom heladagen. Det ska det bli kul. Kramizar ...

Av Anton Trygg - 2 mars 2016 07:31


Godmorgon! Onsdag med lite blåst och kalt men vad gör det? Jag åker nu till resecentrum och Kvinnerstagymnasiet och ska köra maskin det står på dagens schema....Gör Din dag till en toppenonsdag......

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards