Carl Anton Trygg

Alla inlägg den 6 april 2014

Av Anton Trygg - 6 april 2014 22:25

Hej! På kvällen så avslutade jag en bra helg med att Anders kom och bjöd mig och Mamma på en god pizza. Nu ska jag duscha och göra iordning mig inför natten. Ha det så bra så hörs vi snart igen. Kramizar <3 /A

Av Anton Trygg - 6 april 2014 19:41

Hej på er alla!
På eftermiddagen så åkte vi ut sista gången i våran bil Reno Clio. Och sen så åt jag potatisgratäng och kassler här hem i Vasalunden. Senare så kom några från Eskilstuna och tittar på våran bil Reno Clio och köpte den. Hej då våran älskade bil. Hoppas den blir bra sött av en ny ägare. Förut tog vi en promenad upp till Mormor och hälsade på henne. Och sen lånade vi hennes bil. Nyss var vi till MM och handlade. Nu är jag och Mamma hemma i Vasalunden igen. Ha nu en jätte fin och härlig kväll på er alla underbara. Kramizar <3 /A

Av Anton Trygg - 6 april 2014 09:14

Vardagsbild 2/5. Nyss har jag ätit en jätte god frukost tillsammans med bästa Mamma. Nu så jag jag borsta tänderna. Sen ska vi gå till Fottas MC och få hjälp med min cykeln. Idag så utmanar jag Alexander Trygg. Lägg ut en vardagsbild i 5 dagar och utmanar någon. Kramizar <3 /A

Av Anton Trygg - 6 april 2014 01:19

Av Anton Trygg - 6 april 2014 00:44

Hej! Igår efter vi varit hos Mormor. Då åkte jag och Mamma och handlade. Sen så åkte vi hem till Vasalunden. Då åt jag mat. Senare så var vi till Fottas MC och skulle få styret höjt på cykeln. Men då hade Fottas uppfattat fel. Och trodde jag vill ha styret höjt på crossen. Men det var till cykeln jag vill ha styret höjt. Men då viset inte Fottas hur man skulle göra. Då gick vi hem igen. Förut så har jag ätit natt macka och druckit te. Nu så är jag vara lite vid datorn. Vi hörs snart igen. Kramizar <3 /A

Av Anton Trygg - 6 april 2014 00:09

I Örebro hade Örebro IK sedan 1980-talet varit den enda ishockeyklubben. Som resultat av detta bildade år 1990 ett gäng grabbar och deras föräldrar HC Örebro 90. Klubbens målsättning var att erbjuda en klubb för spelare som inte platsade i Örebro IK. Klubbens första ordförande var Patrik Helmén, som senare omkom i en olycka. Till minne av honom spelas varje år en veteranturnering i Örebro.


HC Örebro 90 började i Division 3, vilken är den lägsta divisionen i Örebro län. Till säsongen 1998/99 hade klubben avancerat till Division 2. I januari 1999 gick Örebro IK i konkurs, vilket ledde till att flera spelare gick över till HC Örebro 90. Vilket i sig hjälpte klubben med att vinna serien och avancera till division 1. I samband med att klubben blev Örebros enda och främsta ishockeyklubb, övertog man även juniorverksamheten från Örebro IK. Vidare bildades ett nytt lag, HC Örnen, som övertog rollen som andra klubb i staden.


År 2005 ändrade HC Örebro 90 namn till sitt nuvarande namn, Örebro HC. Laget hade under en tid artistnamnet "Vipers". Under HCÖ90-tiden kallade man sig "Pirates". Klubben nådde Kvalserien till Elitserien såväl säsongen 2010/2011 som 2011/2012. Säsongen därpå lyckades man inte bara få kvala, utan nådde hela vägen till ett Elitserieavancemang.


Texten har jag hittat på http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96rebro_HK

_________________________________


ÖREBRO HK!


Röd vitt är vårat lag. Ingen kan slå vårat röda vita lag.......


Framåt stolta Örebro.


Hälsningar från en stolt Örebro supporter/Anton

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards