Carl Anton Trygg

Alla inlägg den 1 april 2014

Av Anton Trygg - 1 april 2014 23:24

Örebro spelar SHL-hockey även under säsongen 2014/15. På tisdagen säkrade laget sin plats i högstaligan även till hösten genom att besegra Djurgården med 4-2 på Hovet.

Det var en dyster inramning på Hovet inför matchen mellan Djurgården och Örebro. Tankarna gick till djurgårdssupportern Stefan Isaksson som tragiskt avled i samband med våldsamheterna i Helsingborg i söndags. Matchen föregicks av tal till Stefans minne och en tyst minut. Det tycktes även förta stämningen på isen. För även om Djurgården tog ledningen genom Michael Holmqvist redan efter 16 sekunders spel blixtrade den första perioden aldrig till.

Örebro kvitterade genom Jonas Karlsson sent i den första perioden och när Jere Sallinen och Kalle Olsson spädde på med varsitt mål i den andra perioden ? det sista sex sekunder för pausvilan ? var matchen avgjord. Örebro defilerade genom tredje perioden och Brian Willsie sköt 4-1 innan Michael Holmqvist stängde måltillverkningen med sin sena reducering.

4-2 till Örebro innebär att fjolårets nykomling spelar SHL-hockey även till hösten. Laget har spelat in 19 poäng och är sju poäng före trean Djurgården med två omgångar kvar att spela. Djurgården som förlorade andraplatsen till Rögle i och med deras derbyseger över Malmö.

Av Anton Trygg - 1 april 2014 23:10

Hej på er alla Hockey-Vänner!
ÖREBRO HK vann mot DJURGÅRDENS IF på bortaplan med 4-2 i hovet i Stockholm och det betyder att ÖREBRO HK är tillbaka där vi ska vara och hör hemma. RÖDVITT är i SHL nästa säsong. Jag är så stolta över er ÖREBRO HK. Ni har varit gymma i SHL fast det har gått lite så där. Ni har också varit den bästa laget i kvalserien i år. Men iallafall grattis till segern och SHL plats ÖREBRO HK. Nu ska jag fira segern att ÖREBRO HK har gått upp till SHL nästa säsong med att borsta tänderna och sen sova. Ha nu en jätte bra natt på er alla Hockey-Vänner/Örebro fans och 14-3 supporterförening. /Anton

Av Anton Trygg - 1 april 2014 12:12

Hej på er alla Hockey-Vänner!
Nu återstår alltså tre omgångar kvar av tidernas kvalserie. Och idag så är det MATCHDAG och ikväll så möter ÖREBRO HK - DJURGÅRDENS IF på bortaplan i HOVET i Stockholm. Ikväll håller jag tummarna för er ÖREBRO HK och jag ska också lyssnar på direkt radio på datorn och heja fram er till tre viktiga poäng. Lycka till stolthetaste laget ÖREBRO HK på bortaplan ikväll och säkra SHL platsen. Ha nu en jätte bra dag på er alla Hockey-Vänner/Örebro fans och 14-3 supporterförening. /Anton

Av Anton Trygg - 1 april 2014 07:44

Välkommen 1 april!
Idag när jag vaknade på elevhemmet då blev jag rädd för det stog en häxa i mitt rum. Men iallafall är det en ny dag och en nya tisdag = jag är på plats på Kvinnerstaskolan i Axberg. Nu så ska jag gå och byta om mig till jobbarkläder. Och sen så börjar lektion klockan 08:20 och då är det bygg. Ha en jätte fin dag på er alla. Kramizar <3 /A

Av Anton Trygg - 1 april 2014 07:16

God härliga morgon på er alla!
Hemma på elevhemmet svanen då gick jag upp och klä på mig kläderna. Jag åt också en god frukost som boendepersonalen Kerstin hade gjort. Sen så la jag i tvätt i tvättmaskinen och starta den. Senare så bäddade jag min säng och borsta tänderna. Sen vid klockan 06:50 då gick jag till busshållplatsen Lavendelvägen och vänta på bussen. Nu så är jag på buss 6 på väg mot Resecentrum. På Resecentrum ska jag byta buss till länsbuss 302 eller 314 och sen åka Kvinnerstaskolan. Ha en jätte härlig dag på er alla i vårsolen. Kramizar <3 /A

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards