Carl Anton Trygg

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Anton Trygg - 7 augusti 2013 22:59

Seger i första träningsmatchen!

AIK slogs tillbaka med 4-2

Örebro Hockey inledde SHL-säsongen med seger mot AIK i den första träningsmatchen. Hela 3 107 personer hade letat sig ner till hallen denna härliga augustikväll och fick se vårt älskade Örebro Hockey vända matchen i tredje perioden och till slut ta en rättvis seger över AIK.

Som alltid i en tidig träningsmatch tappades en del puckar och en del pass nådde inte sin adress, men det var ändå en hel del som stämde ikväll när väl nerverna släppt efter en lite spänd första period. Vi delar ut extra plus till Johannes Jönsson, Tomas Skogs, Henrik Löwdahl och Martin Johansson. Dessutom konstaterar vi att målskyttar som Justin DiBenedetto och Johan Wiklander börjat säsongen på ett bra sätt med två baljor var.

Här följer noteringar från perioderna.

Period 1. 0-1

Vi ser en trevlig träningsmatch som båda lagen ser ut att ta på fullt allvar. Tempot är högt och, som det brukar vara i träningsmatcher, en hel del felpass. Örebro Hockey är det bättre laget men AIK har gjort enda målet när Örebro gick bort sig lite i mittzon och AIK utnyttjade spelvändningen skickligt. Sist på pucken var Mattias Janmark som stötte in den från nära håll utan chans för Johannes Jönsson. Vi noterar en handfull riktigt bra chanser för Örebro Hockey, som borde gjort något eller några mål. Skott 14-7.

Period 2. 1-2

Örebro Hockey tar för sig betydligt mer den här perioden och dominerar större delen av perioden spelmässigt. Man har dock svårt att hitta bra lägen mot ett tätt spelande AIK, men till slut i powerplay får Conny skottläge från sin vanliga position vid tekningscirkeln. Målvakten räddar, men Ben Walter och Justin DiBenedetto går på mål och Justin trycker in returen till enorm glädje i Behrn Arena efter 6,33. Örebro Hockey pressar alltmer tillbaka AIK, men efter 16,27 kommer en kalldusch då AIK, som inte varit över mittlinjen på en lång stund gör mål på ett backskott efter tekning. Massor med folk är i vägen, pucken studsar på någon, ändrar riktning och ställer Jönsson. Tungt i det läget. Inte mycket mer händer i perioden. Skott 6-11

Period 3. 4-2

Örebro inleder perioden bäst och jobbar hårt för en kvittering. Den kommer efter att förstakedjan med Strömberg, DiBenedetto och Walters parkerat i anfallszon i powerplay. Till slut hittar Daniel Sondell DiBenedetto fri i slottet och Justin skjuter i mål efter 3,46. Efter 5.12 tar Örebro Hockey ledningen. Wiklander kontrar och kämpar sig först fram mellan backarna och drar sedan Alexander Hamberg i AIK-målet och lägger retfullt enkelt in den i mål mellan benen. Show Wiklander fortsätter. Efter 8,48 hoppar pucken lite turligt fram till Wiklander helt ren med Hamberg, som Wiklander lurar upp på läktaren och lyfter in 4-2. Nu är det livat och glatt i Behrn Arena! Örebro Hockey kontrollerar sedan resten av matchen mot ett lite uppgivet AIK, som dock skapar några halvchanser, hjälpta av ett par powerplay då man skjuter en del, men Jönsson är med på noterna. Skott 6-12, totalt 26-30.

Jared Aulin, Robin Olsson, Thomas Enström, Henrik Lundberg och Johan Adolfsson är inte ombytta och finns således inte med i den allra första SHL-laguppställingen för Örebro Hockey.

Av Anton Trygg - 7 augusti 2013 22:50

Hej på er alla Hockey-Vänner igen!
Nu är den kära hockey tillbaka igen. Ikväll kl 19:00 var det nedsläpp i Behrn Arena i Örebro ÖREBRO HK mot AIK. Det var en träningsmatch mellan ÖREBRO HK och AIK. Och det blev 4-2 mellan lagen men det gjorde ingenting att ÖREBRO HK vann det va ju bara en träningsmatch. Gud vad jag längtar till 14 september när SHL-säsongen börjar. Och då ska jag ner till Karlstad med Anders Frögren och titta på hockey. FÄRJESTADS BK mot ÖREBRO HK. Grattis till Vinsten ÖREBRO HK fast det bara var en träningsmatch. Jag var inte och titta på träningsmatchen i Örebro. Ha en bra natt på er alla Hockey-Vänner. /Anton

Av Anton Trygg - 7 augusti 2013 21:55

Hej! Nu har vi för ett tag sen kommit hem igen. Jag tränade bra i sandtaget. Det var jätte kul och köra i sanden också. Hälsningar Crossföraren Anton

Av Anton Trygg - 7 augusti 2013 18:26

Hej! Snart bär det av till sandtaget som ligger en liten bit här ifrån. Där ska jag träna cross och köra i sanden. Det ska bli kul. Hälsningar Crossföraren Anton

Av Anton Trygg - 7 augusti 2013 16:57

Hej! Förut har jag tvättat färdig crossen. Då gick jag in och vänta på pappa. Sen kom pappa. Då åkte vi till Sunnansjö och pappa skulle posta och handla på Coop. Sen åkte vi hem igen. Snart ska vi äta mat. Här få ni foto på mig när jag var liten. Ha en härlig eftermiddag/kväll på er alla. /Anton

Av Anton Trygg - 7 augusti 2013 14:23

Hej på er alla i Sverige!
Nu ska jag ensam gå ut i detta fina vädret och tvätta crossen. Men snart blir det en till här i Burängsberg. För snart Pappa kommer hem. Ha en härlig eftermiddag på er alla. Ta vara på minutera här och nu. Hälsningar Anton

Av Anton Trygg - 7 augusti 2013 12:18

Hej! Nyss har jag ätit god frukost i min hemsamhet här i Burängsberg. Jag åt två tallrikar med Bollnäsfi med multi cheerios i. Och en smörgås med Brie på. Och två glas med juice och ägg med kaviar på. Nu ska jag titta på tv. Tack Norma och Anna Penafiel för texten ni skrev till mig. Ha en fortsatt bra onsdag på er alla. Hälsningar från ett ensam Burängsberg. /Anton

Av Anton Trygg - 7 augusti 2013 10:31

Hej på er alla!
Nu ska jag gå upp och äta frukost i min hemsamhet. Jag är själv hemma idag. För Norma och Anna Penafiel har åkt till Stockholm och Pappa är inne i Ludvika och jobbar. Här får ni en fin bild som jag har hittat på Google. Ha en fridfull dag på er alla och ha en toppen bra dag på er alla med. Hälsningar från ett ensam Burängsberg. /Anton

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards