Carl Anton Trygg

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Anton Trygg - 5 april 2013 22:11

Örebro - Timrå 1-2 (straffar)

Örebro fixade en pinne i den avslutande matchen mot Timrå och det nyblivna elitserielaget har därmed plockat poäng i samtliga matcher i kvalet.

Länge såg det också ut att bli tre poäng eftersom Henrik Löwdahls 1-0-mål var matchens enda fullträff tills slutminuterna. Men med tre minuter kvar så kvitterade dock Max Friberg för Timrå, och gästerna kunde sedan avgöra på straffar där Robin Sterner noterades för det matchvinnande målet.

Daniel Bellissimo i TIK-målet motade 24 av 25 skott och släppte ingen straff förbi sig.

Av Anton Trygg - 5 april 2013 21:52

Örebro vann kvalserien

ÖREBRO

Avancemanget var redan säkrat. Hemma mot Timrå i sista omgången säkrade också Örebro seriesegern i kvalserien.

Det blev förlust för Örebro i sista kvalseriematchen. Timrå drog längsta strået när de vann efter straffar med 2-1 inför 4808 personer i Behrn arena. Men ändå vann Örebro kvalserien. Detta efter att Leksand förlorat borta mot Södertälje med 3-2.

Matchen mellan Örebro och Timrå blev som väntat avslagen. Första perioden blev mållös innan Henrik Löwdahl satte 1-0 i andra. Klapp-klapp-spel mellan Conny Strömberg och Marcus Weinstock föranledde målet.

Resultatet såg ut att stå sig. Men med tre minuter kvar av tredje perioden kvitterade Max Friberg, i fjol stor guldhjälte för Sverige i JVM. Matchen gick till en mållös förlängning och sedan straffar.

Timrås Mattias Saari blev ende målskytt i straffläggningen och därmed gick bonuspoängen till Timrå. Medelpadslaget blev det enda laget som slog Örebro under kvalserien, båda gångerna efter straffar.

Örebro som sagt ändå kvalserietta på 24 poäng och inte en enda förlust efter ordinarie tid. Säsongen är nu över och nästa gång det spelas ishockey i tävlingssammanhang i Behrn arena så är det i elitserien.

Av Anton Trygg - 5 april 2013 21:39

Hej på er alla ishockey intresserade! ÖREBRO HK förlorade hemma i Behrn Arena i Örebro på straffar mot TIMRÅ IK med 1-2 i den sista omgången av kvalserien 2013. Men ÖREBRO HK var redan färdiga till elitserien. Det spelade inge roll att ÖREBRO HK förlorade.


Örebro vann kvalserien


Avancemanget var redan säkrat. Hemma mot Timrå i sista omgången säkrade också Örebro seriesegern i kvalserien.


Jag säger igen grattis till elitserien 2013/2014 ÖREBRO HK. Ha en bra natt på er alla hockey-vänner. /Anton

Av Anton Trygg - 5 april 2013 17:21

Hej på er alla fina människor! Hur mår ni? Jag mår toppen bra. När tåget kom in till Ludvika station kl 15:32. Då stog mamma vänta mig där. Vi åkte hem till vasalunden. Förut var jag hemma hos mamma och åt två tunnbrödsrullar och ett glass oboy. Sen kom pappa och hämta mig. Nu sitter jag i pappas bil på väg hem till Burängsberg. Ha en jätte bra Helg på er alla fina människor. /Anton <3

Av Anton Trygg - 5 april 2013 13:59

Hej på er alla härliga människor! Nu tar jag Helg. Återkommer till skolan på måndag igen. Idag i skolan har jag haft vanliga ämnen. När skolan var slut. Då gick jag Norensbergsgatan och tog buss 1 till Örebro Centralstation. Snart åker tåget hem mot sköna Ludvika/Burängsberg. Ha en jätte bra fredag/helg och njut nu och ha det skön på er alla. /Anton <3

Av Anton Trygg - 5 april 2013 06:35

Godmorgon!

Av Anton Trygg - 5 april 2013 06:33

Hej på er alla! Har ni sovit bra natt? Idag är det bra en skoldag kvar sen är det helg. Det ska bli så skönt med helg. Nu ska jag gå in och duscha. Och klä på mig. Och Jag ska gå ner och äta god frukost här på elevhemmet. Gå upp till övervåningen borsta tänderna. Och göra iordning i mitt rum. Sen ska jag gå till busshållplatsen Sörbyängen centrum. Och vänta på bussen där. Jag ska åka buss 26 till hemmansvägen gå av bussen där gå den sista biten till skolan. Ha jätte bra fredag på er alla. /Anton <3

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards