Carl Anton Trygg

Alla inlägg under februari 2013

Av Anton Trygg - 18 februari 2013 10:37

Nu ska jag gå upp så man inte sover bort hela dagen på mitt sportlov. Och snart ska jag äta frukost. Gud vad det är skönt att vara ledig. Och får vi se vad denna dag erbjuder. Vet ej vad jag ska göra idag. Får se. Ha en bra jobbardag och skoldag. Själv ha jag sportlov och har skönt. /Anton <3

Av Anton Trygg - 17 februari 2013 23:04

Nej, men nu tror jag att det är läggdags. Så man orkar upp en vettig tid imorgon när man ha sportlov. Så man inte sover bort allt på mitt sportlov. Så man kan ta vara på dom ljusa dagarna. God natt på er och sov gott det ska jag göra iallafall. /Anton <3

Av Anton Trygg - 17 februari 2013 22:23

Hej! Vad har ni gjort en sån här söndag? Jag har bara vara varit inne och hjälpt mamma när hon har varit sjuk. Jag har städat. Torkat golvet. Skakat mattor lagt på mattorna på golvet. Diskat. Nu är det fint i våran lägenheten. Förut tog vi oss varm choklad rostat macka. Nu ska jag bara ta det lugnt. Och sen sova. Ha en bra natt på er alla. /Anton

Av Anton Trygg - 17 februari 2013 20:09

Nu tittar vi på så ska det låta på kanal 1.

Av Anton Trygg - 17 februari 2013 19:13

Hej alla hockey-vänner! Jag längtar så mycket till tisdag den 26/2. Då ska jag och Dan Christiansson på hockey i Tegera arena i Leksand. Då spelar LEKSANDS IF mot ÖREBRO HK. Ha en bra kväll/natt på er alla
hockey-vänner. /Anton

Av Anton Trygg - 17 februari 2013 18:45

Hej alla BLOGG-Vänner! Nu har jag städat lägenheten och diskat. För mamma är sjuk. /Anton <3

Av Anton Trygg - 16 februari 2013 23:34

Resultat: Djurgården närmar sig toppen

Foto: Anders Sättermann, Pic-Agency
Fyran Djurgården besegrade trean Karlskoga med 4-0 och nu skiljer det bara en poäng mellan lagen. Notiser från alla matcher.

Örebro - Mora 1-0

Örebro är tillbaka på vinnarspåret igen. Laget, som förlorade senast efter att innan dess registrerat åtta raka vinster, besegrade nämligen Mora med 1-0.

Marcus Weinstock sköt matchens enda mål i mitten av den sista perioden. I hemmamålet startade Tim Sandberg för första gången sedan 9 januari, och höll nollan efter att ha motat 25 skott.

Örebro stärkte därmed sjätteplatsen i tabellen.

Det är dock dystert för serienian Mora. Förlusten var lagets femte raka och avståndet upp till sjundeplatsen ökade till sex poäng eftersom Oskarshamn vann.

Matchstatistik

Leksand - Oskarshamn 3-4 (straffar)

Leksand, som redan är klara för Kvalserien, fick se sin segersvit brytas mot Oskarshamn. Efter tio raka vinster blev det nämligen en strafförlust.

Leksand ledde med 3-1, men Oskarshamn kom tillbaka och med bara två och en halv minut kvar att spela så kvitterade backen Dave Lindarv till 3-3. Det tog matchen till övertid och straffar där Maxim Matushkin till slut blev matchvinnare.

Oskarshamn skapade därmed mer luft i kampen om PlayOff-platserna. Smålänningarna är sjua i sammandraget och har nu sex poäng ner till jagande Malmö och Mora.

Matchstatistik

Karlskoga - Djurgården 0-4

Djurgården tog chansen att haka på i kampen om direktplatserna till kvalserien. Laget besegrade Karlskoga med 4-0 och är nu bara en poäng efter värmlänningarna på tredjeplatsen med fem matcher kvar att spela.

Chet Pickard i Djurgårdens mål motade totalt 34 skott när han höll nollan och offensivt stod Dustin Johner ut med dubbla mål. Även Mattias Guter och David Lidström nätade.

Formstarka Djurgården har därmed plockat poäng i nio raka matcher.

Karlskoga, där Joel Gistedt var tillbaka i målet efter två matchers sjukdomsfrånvaro, åkte på tredje förlusten på de fyra senaste matcherna.

Matchstatistik

Karlskrona - Södertälje 1-2 (straffar)

Nu är det helt klart - Karlskrona får spela i kvalserien till HockeyAllsvenskan efter grundserien. Efter förlusten mot Södertälje har laget 16 poäng upp till fast mark med bara 15 poäng kvar att spela om.

Lucas Wallmark gav KHK ledningen i början av den första perioden men Robert Carlsson kvitterade för SSK mitt i matchen. Inga fler mål föll under ordinarie tid eller i förläningen, och matchen fick avgöras på straffar där Fredric Andersson avgjorde för gästerna.

Serietvåan Södertälje bröt därmed en tre matcher lång förlustsvit på bortaplan.

Matchstatistik

Jonas Gustavsson
2013-02-16 19:01

Av Anton Trygg - 16 februari 2013 22:32

Här får ni lite bilder från Örebro hockey hemsida!

     

Presentation


Hej! Jag heter Anton Trygg och kommer från Ludvika i Dalarnas län men bor också i Örebro. Här på bloggen kommer jag och skriva om allt möjligt. Hälsningar från Anton

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards